tirsdag den 10. december 2013

December 2013

Juletiden....lidt af hvert i December måned...

1. advent blev byens juletræ tændt kl. 15, vejret var perfekt, lidt koldt men klart. Rigtig mange af byens befolkning brugte denne søndag eftermiddag på at tage op til kommunen, hvor byens juletræ traditionens tro tændes med nedtælling fra 5 af alle...


Jeg tror næsten at der var et tusinde mennesker da juletræet skulle tændes, i år var Julemanden alene, han kom flyvende oppe fra Borgmesterens brandtrappe hvor han var spændt fast om livet til en vejer og alle ventede spændt på at han skulle svinge sig ned. Han lod rigtig som om han var bange og rystede over det hele og lod som han var lige ved at falde ned. Og alle folk råbte bare af forstrækkelse og vi morede os rigtig over showet :-)



To glade søstre, Sara havde jeg forgæves forsøgt at ringe til, så vi kunne være sammen med hende, men hendes mobil havde ingen dækning. Så hun gik glip af hele showet.

Henrik og Mari havde været deroppe, men dem så vi ikke, der var så mange mennesker....


Lige ovenfor os kan man se hvorfra Julemanden skulle vejes ned :-)


To der fryser efter de havde været i kirke, Aviaq går i kirke, da hun skal konfirmeres :-) men der skulle alligevel tages et billede af dem selv gennem et spejl ved vejkanten...


Min hjemmelavede adventskrans lavet af grene ude fra fjeldet og pyntet op med lidt forskelligt..


Adventskransen lavede jeg vist for 4-5 år siden, jeg synes selv, at den er enkelt og rigtig sød :-)


Heksen og julenisserne :-) julenisserne er lavet af Bo´s onkel´s kone Margit, jeg plejer at købe et sæt af hendes hvert år - de er bare så søde og så godt lavet, sælskindsbukser, moskus halstørklæde, og håret er af moskushår,  det hele er bare så gennemtænkt....


Også et par nisser lavet af vores nabo Solvej, også lavet af sælskind, da er jeg også meget glade for. Og min spæklampe, et af mine meget kostbare fødselsdagsgave fra min mand Bo :-)


Min adventskrans og et kig over mod vores spisestue og døren ind til køkkenet.


En kig oppe fra loftet ned til spisestuen...


Dejlig vintervejr med den flotte himmel med de dejlige farver og julestjernen...


Der er ikke noget bedre med en brændeovn, når det er lidt koldt udenfor, og havde også gang i den i dag, det luner...

 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar